onsdag 23 april 2008

Vabbar idag

Natten gick rätt bra, Hanna vaknade strax efter tolv och var ledsen. Jag gav henne mer Alvedon och sen läste vi Bo hos doktorn (om Bo som ramlar från ett träd och får röntga armen) och sen sov hon ända till halv åtta i morse.

Hon vill fortfarande inte använda armen, men jag gav henne mer Alvedon nyss i hopp om att hon ska bli lite modigare när det inte gör ont längre. Vi vilar armen idag och i morgon så får vi hoppas att hon kan gå till dagis på fredag!

Nu tittar vi på "riktiga Pippi" och sen måste vi åka och handla - ingen mjölk, inget bröd, ingen frukt, det funkar inte i en 4-barnsfamilj (Hanna och jag fick äta hamburgerbröd till frulle... fullkorns, visserligen, men ändå....) Vid lunch blir jag avlöst av Sven, ska på kurs på Fjärilshuset i eftermiddag!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Stackars H! Hoppas hon mår bättre snart.

Jag är nästan som du sa...

idag är det bra - hon började använda armen i går kväll, och nu är det som vanligt. Hon säger att det gör ont, men jag tror inte att det är så farligt. tror hon mest var rädd att det SKULLE göra ont.