torsdag 15 maj 2008

hos linsdoktorn

Idag har jag varit på synundersökning och utprovning av nya linser. Optikern Staffan tittade i ögonen länge och väl (lite för länge för att det skulle kännas som att allt var okej) och sen kom domen: linserna var blabla, så hornhinnan hade blabla och kärlen hade blabla.
Ja, det är ungefär så mycket jag fattade. Kontentan var att jag kan inte ha månadslinser, utan nu måste jag byta varannan vecka, och dessutom ska jag få en sort i ett nytt material som släpper igenom mer syre.

Okej. Nån mer än jag som tycker att det låter som att det kan bli en dyr affär?

Vi tröstade oss med att handla nya regnbyxor (de gamla är ej återfunna efter branden), Pippistrumpor, två linnen och en Pippi-film. Och glass.

1 kommentar:

Anonym sa...

Igen! Hur läser jag egentligen? Vad ere som händer!?
"....och kärleken....."
Vad har linsdoktorn med kärleken att göra??!!

Jag kanske oxå bör undersöka mina ögon :o