torsdag 8 maj 2008

Ledig!

Idag är vi lediga, jag och Hanna. Hon vill åka till "Junorsbacken", men det får vänta nån vecka eller två till. Men vi måste hinna dit medan Karlsson är kvar (i höst flyttar Elsa Beskows figurer in). Jag tror att vi nöjer oss med ett besök på K-Rauta (måste köpa mer vit färg), en promenad (vi startade vår stegräknartävling på jobbet igår...) samt lite trädgårdsarbete.

Konstig sak: när jag berättade för en kollega (som flyttade in i ett nytt hus i höstas) att jag har mycket trädgårdsarbete framför mig sa hon: "åh, jag är redan klar med mitt trädgårdsjobb, det är lite synd..." Vadå klar? Blir man nånsin klar? Och speciellt i en helt ny trädgård, det måste ju finnas hur mycket som helst att göra!

Man ska inte förstå allt...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Mysigt att vara ledig. Vi är sjuka här. Jag som längtat efter att jobba!!!!!

Anonym sa...

Nä, det är då sannerligen sant! Man ska inte förstå allt folk säger.
Jag har fortfarande inte förstått hur den där puckade personen i mejlet menade.
Det jag förstår är att hon måste vara oerhört korkad och sen fåre vara bra med det.