fredag 9 maj 2008

nöjd!

Att gå på kurs kan ju ha sina sidor. Visst är det kul att få komma bort från den grå vardagslunken ibland, få träffa andra människor och slippa äta skollunch i stressig miljö. Men handen på hjärtat, alla kurser håller inte vad de lovat - jag har blivit besviken rätt ofta.

Men idag! Jösses vilken dag jag har haft! Jag och en kollega fick åka ut till vackra, vackra Kyrkhamn i det västligaste av Stockholm (så långt västerut du kan komma utan att hamna i Järfälla) och bevista ett seminarium om utemiljön. Jag vet att vad jag än skriver så kommer ni ändå inte fatta hur fantastiskt det var, allt var perfekt. Intressanta föreläsningar av kunniga och inspirerande personer (en konstnär, en odlingspedagog, en biolog), underbar soppa kokt på en massa örter som avnjöts med rökt lax och hembakat bröd i solen vid Mälarens glitter, och avslutningsvis workshop där vi bland annat fick fläta spaljéer och gjuta i betong.

(Om ni ännu inte besökt Kyrkhamn, gör det! Läs mer här och här.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar. Kyrkhamn och de som arbetar där är en sådan tillgång för världen och alla oss i Västerort så det finns inte ord. Jag saknar det verkligen. Vilken kunskapsbank det finns där.Hoppas att rektorn tar vara på det.

Man vill väl bygga bostäder där har jag hört,därför är det ju extra viktigt att det frekventeras så mycket som möjligt av skolorna runt omkring,och även av gemene man.Jag håller tummarna för att det får finnas kvar och kunna användas av kommande generationer.

Häln. M