onsdag 4 juni 2008

trött

Det är jobbigt nu. Jag behöver vila. Hela kroppen säger ifrån med värk på alla möjliga och omöjliga ställen. Det spelar ingen roll hur tidigt jag går och lägger mig, jag får ändå släpa mig ur sängen på morgnarna.

Tyvärr blir nog familjen lidande. Jag känner mig lynnig och ojämn i humöret, asocial och trist. Idag satt jag och jobbade en stund, och Hanna tjatade och ville se Emil på datorn. Till slut tyckte hon nog att jag var för grinig och vrång, för hon sa:

"Är det jobbigt, mamma? Ska jag lämna dig ifred en stund?"

Gissa om hon fick se Emil efter det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jobbigt det är att vara sådär. Jag vet precis hur det är men just nu känns allt ganska ok för min del. Jag tog mig tillslut ur det där träsket (för den här gången) jag hade i höstas och en lååååång bit in på nya året.
Men nu är det väl inte långt kvar till lovet.
Håll ut!

Anonym sa...

ja, fast sååå synd är det inte om mig. Om mindre än två veckor får jag sommarlov, och om drygt två veckor åker jag till mallis :)
Och nu är jag ledig i fyra dagar!