tisdag 1 juli 2008

Söder

Idag hade Sven ett ärende till Södermalm, så Hanna och jag passade på att följa med. Under en dryg timme strosade vi omkring - eller jag, åtminstone, Hanna somnade så sött i vagnen.

Jag gick upp till Skinnarviksringen. En lugn och stillsam gata med gudomlig utsikt över Riddarfjärden.

I det här huset bodde min morfar innan han dog för drygt 30 år sen. När kungen gifte sig stod han på balkongen med kikare och såg hur den kungliga slupen med brudparet roddes från Riddarholmen till Stadshuset.
När vi åkte hem regnade det så här mycket. Backet från Danderyds sjukhus till Mörby var som ett vattenfall.

2 kommentarer:

Masse sa...

Oj! Flash back. Jag känner igen mig. Fast jag var inte gammal så...

Anonym sa...

Vad kul att du kommer ihåg att han såg kungaslupen, det hade jag totalt glömt. Ma