måndag 7 juli 2008

Vatten

Regn, regn, regn.

Idag var Hannas mormor och morfar här, och projektet var att fixa kran till vattnet på baksidan. Alla inblandade blev rejält blöta innan det var klart. Gladast blev jag som nu slipper släpa vattenkannor från köket!

Och efter 13 år som kolloledare bangar man inte för att grilla, även om det regnar. Nu hade jag ju tillåmed parasoll (som nästan strök med när jag hällde på mer tändvätska...) OCH en flaska cider som sällskap. Det hade man inte på hajk. Då fick man vara glad om man hade tändvätska.

Hanna fick ett dockhus, ärvt efter min kusins dotter Johanna. Gissa om det blev populärt? Hon har lekt konstant hela dagen. Nu ska vi nog uppgradera både möbler och familjen som bor där. Det blir kul!

Och sen har vi grävt också, jag och min dotter. När vi kroknade tog Erik vid. Jag hoppas kunna plantera den första sträckan (6 meter) i morgon.

Nu avlsutar jag dagen med Ernst. Och kanske en till cider?

Inga kommentarer: