söndag 24 augusti 2008

mer att-göra

Ser ni bilden av vår ytterdörr här nedan? Ser ni den mörkare halvcirkelformade fläcken bakom kransen? Där satt en Välkommen-skylt av det fulare slaget förr, ni vet en sån med gäss och grejjer. Varför ska just gäss få folk att känna sig extra välkomna, det har jag aldrig fattat? Den satt kvar rätt länge, just för att jag visste att det skulle bli en mörk fläck, men tillslut insåg jag: hellre än mörk fläck än gäss.
Men nu kommer jag ihåg att en av punkterna på projektlistan borde vara att måla ytterdörren. Både på ut- och insidan (vit, men riktigt dåligt målad). Vi pratade om det i vintras när vi gjorde om i hallen, men beslöt oss för att vänta på sommaren, så att dörren kunde stå öppen en dag utan att det gjorde nåt. Typiskt, nu börjar det bli försent för det.

8 kommentarer:

P sa...

Men insidan borde ni ju kunna måla med en vattenbaserad vanlig snickerifärg som inte luktar (eller förstörde jag nåt nu ;)?)
Utsidan kan säkerligen målas med en lacknafta inne/ute snickeri om det finns tak över annars blir det nog oljefärg. Och den har ju bara ;) ca 16 timmars torktid ller nåt..

Jag är nästan som du sa...

Färg till utsidan finns i föreningen, det är samma i alla hus. Insidan, ja det är väl nåt sånt vi har tänkt. Den som målade insidan (före vår tid) gjorde inget särskilt bra jobb...

P sa...

Har du fått den än???? Inte färgen alltså, Ikea katalogen!

Jag är nästan som du sa...

nä....

Anonym sa...

Åååå vilken fin rönnbärskrans!!! Konstaterade så sent som i går att det är mycket rönnbär i år...skulle vilja göra en själv!!! Om jag får problem hör jag av mig!

Nu till en annan sak; det verkar som att jag för ngn form av diskussion med dig på Masses blogg lite då & då... det finns en hälsning till Anna där från mig, på "Claim to fame"...

Som vanligt är jag hopplöst sen med mina kommentarer och alltid sist... så de läses antagligen aldrig av någon... men den här tänkte jag skulle åtminstone gå fram till dig :)

P sa...

Stackare :(

Anonym sa...

jo en sak till... angående målningen; när jag blev hopplöst försenad en sommar med fönstermålningen på torpet och november började närma mig... slängde jag mig en gång över ett helt målarlag som dök upp på ett café, för lite råd... och fick veta att det är aldrig för sent att måla, det är bara en fråga om torktid... Bara det är några grader plus så är det bara att måla på... Jag målade hela oktober ut och första veckan i november och fönstren gick otroligt nog att öppna på våren...

Du kan ju alltid välja en vecka och helg utan storfamiljen och använda altandörren för ut & in-passage.... och så finns det ju hårtork också om du vill skynda på torkningen lite... Så slipper du gå och reta dig på gässen hela vintern.. ;)

Anonym sa...

P: jag vet...

Görel: Hälsningen till Anna är läst men ej framförd än! Apropå målning, vi får väl se... just nu är det rätt lågt prioriterat. Kanske till våren.