söndag 3 augusti 2008

Söndag kväll

Jobbet med att fixa Hannas rum går vidare, idag med inköp av bland annat matta, tavelram och lampa. Tyvärr hade vi glömt att mäta fönstret, så någon mörk rullgardin vågade vi inte köpa.

Det är helt uppenbart att vår dotter inte är av den rosa sorten. Idag fick hon välja mellan två mattor, en rosa/röd och en blå/grön, och hon valde den senare. Och häromdagen, när jag ställde i ordning lite grejer i hennes rum frågade hon varför (ganska vanlig fråga nuförtiden).

"Jo, för att det ska bli lite fint och rosa här inne" sa jag.
"Jag gillar inte rosa. Jag gillar brunt. Och mörkblått" blev svaret :)

♥♥♥

Mellan vår uteplats och grannens uterum finns en remsa som hittills varit helt hopplöst ogräsig. Vi har tänkt att lägga plattor där, och i och med att vi grävde häcken fick vi ta bort en trave plattor från ett annat hörn av trädgården. Dessa tänkte vi alltså lägga där.
Idag såg jag plötsligt att grannen höll på och röjde bland ogräset där, och då gick jag ut och berättade om våra plattplaner. Och vips, en kvart senare var det fixat och klart! Kändes rätt skönt att kunna gå in och stryka just den punkten från vår projektlista... och bäst av allt, vi behövde inte lyfta ett finger!

♥♥♥

I morgon börjar Sven jobba igen. Trist. Och nästa måndag är det min tur. Ännu tristare. And that's all I have to say about that.

Inga kommentarer: