lördag 20 september 2008

Brideshead revisited


En av mina favvoböcker alla kategorier är "En förlorad värld" av Evelyn Waugh. Mitt ex är i det närmaste sönderläst, och jag önskar att tv skulle sända den fantastiska serien i repris. Jeremy Irons och Anthony Andrews som Charles och Sebastian, vilken fröjd för ögat...
Men nu har den kommit som film! Wow! Varför har ingen sagt nåt?!
Fråga: kan man lämna in ungen på Mamma Mu och själv gå och se den här? (Det här var ett skämt, det förstår ni säkert. Eller?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hörde(såg) en recention på morgon-tv häromdagen som sade att det inte går att jämföra filmen och tv -serien på samma dag. Man kan inte komprimera 11 tv-avsnitt till 2 tim. utan att förlora charmen och känslan.KK

Anonym sa...

Men hur insnöad på barnprogram har du varit den senaste tiden för att missa den nyheten????????????????????? Dags att hänga med lite?!

Anonym sa...

Skrek också JIPPI!!!!! Har tom klippt ut bioannonsen och klistrat in den i min DB. Masse sa.... INGENTING.... - är det månne så att jag måste dra med bror din och lova honom att det är han som får bestämma genre NÄSTA gång...

Eller är det bara så att han går och tänker på LL just nu, kanske? Vi får se... :)