fredag 26 september 2008

Ensam

Det är fredag kväll, klockan är snart sex och jag är ensam hemma. Det ni, det tillhör inte det normala! Sven är och tränar, Hanna är hos sin kompis Elin och bonusbarnen har åkt till sin mamma.

Efter jobbet hämtade jag Hanna på dagis. Vi åkte till biblioteket, och sen träffade vi Sven på det lokala mysfiket (jag har förlagt mina nycklar, så vi kom inte in hemma...). När vi kom hem ringde Elins mamma och återgav följande order från Elin: "Du ska ringa Hanna och fråga om vi ska leka, och sen ska Hanna säga ja, och sen ska vi leka!" Underbart....

I morgon är det städning som gäller, både ute och inne. Lite träning också. Sen ska vi åka och köpa en vinterjacka till Sven, vare sig han vill eller inte ;) På söndag jobbar jag några timmar (Fixardag på skolan med föräldrar) och sen är det dags för 18-årskalas!

Vad ska ni göra i helgen?

3 kommentarer:

P sa...

jobba. What else liksom.

Masse sa...

Lidingöloppet...

Anonym sa...

Vet inte. Dega lite, plocka svamp om vädret tillåter.KK