tisdag 9 september 2008

Mitt nya liv

Åkej då, jag berättar väl då.
Igår var Sven och jag på det lokala, väldigt fina gymmet och blev medlemmar. Både han och jag har tränat mycket för några år sen, men sen vi träffades har det blivit dåligt med det.
Det känns bra! Dessutom har de en bra barnpassning, vilket förhoppningsvis kommer att funka för Hanna.

Mina mål i korthet:
  • Gå ner i vikt
  • Stärka rygg och nacke för att slippa värk
  • Ökad rörlighet, bättre kondition
Dessutom vill jag delta i någon form av lopp, typ Vårruset, Tjejmilen nästa år. Nu är inte löpning min grej eftersom jag fortfarande hävdar att Gud inte vill att jag ska springa (och jag har mina skäl till att tro det), men jag tänker i alla fall ge det ett försök. Kan Masse så kan väl jag?

Okej, fritt fram för kommentarer.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Pepp, pepp!!!
Lycka till.

Masse sa...

Kul!

Görel säger att hon inte kan springa... Men det är som att lära sig cykla. Men jag tror att Görel gör dig sällskap på tjejmilen...

Anonym sa...

Jag var inne i stan samma dag som tjejmilen gick, och jag såg en tjej som hade varit med. Sanna mina ord, kunde hon så ska väl jag... :)

Anonym, vem du än är: TACK!

P sa...

Ojdå! Vad bra ni är!!! Applåder till er. Jag önskar att jag skulle kunna springa igen men det går inte. Tur att våran soffa är nästan 3 m lång så min häck får plats ett tag till ;)
Om du springer tjejmilen lovar jag att komma och heja för allt vad jag är värd!
HEJA HEJA!!

Anonym sa...

Jättebra! Man måste röra på sig annars blir man en soffpotatis som vissa andra ! Guess who...

Anonym sa...

TACK för allt stöd från vänner och anonyma!
I morgon ska vi dit på en introduktion, sen är det bara att köra hårt...

Anonym sa...

Heja heja från mig också.

M

Anonym sa...

Nä, man är ju liksom inte skapad med spring-skorna på, men kan jag kan du! Har i alla år sagt det är omöjligt att springa längre än i kapp bussen och så helt plötsligt har man knatat runt några km och tyckte dessutom att det var riktigt skönt - märkligt..

Anonym sa...

Grattis igen Anna! Full av beundran inför din fina tid. Hallå där Masse... har JAG sagt att jag vill delta????

Agneta, Masse vill heja från vägkanten... & spana in tjejer ;)

Tja, okej då :) Men en mil är på tok för långt för mig. Kanske Vårruset? Det har jag grejat tidigare med Teodor i magen... Så det bör funka utan honom ;o)

Anonym sa...

Svägerskan var det som kommenterade ovan, nu funkar inte open ID igen...

Jag är nästan som du sa...

Görel: jag gissade nästan att det var du :)