onsdag 19 november 2008

Magsjuka light

Inatt vaknade jag och hade ont i magen och mådde illa. Övervägde om jag skulle kräkas, men inget hände. Jag somnade i Hannas säng (hon sov i vår) för att inte smitta älsklingarna med eventuella baciller.

I morse mådde jag bra och åkte till jobbet, men har under dagen känt av magen. Det känns som om jag har druckit för mycket kaffe, "svid" i mellangärdet. Efter lunch blev det så illa så att till och med eleverna i klassen frågade hur jag mådde. Inte bra, ärligt talat. Stundtals blev jag tvungen att sitta framåtböjd, så illa var det. Men jag kunde inte bara lämna dem utan fick härda ut till halv två. Efter att ha mailat några föräldrar och ställt in några samtal jag skulle haft på kvällen åkte jag hem, tog två Alvedon och somnade på stubben.

Nu är värken på väg tillbaka, men det händer liksom inget mer. Är det magsjuka eller är det magkatarr? Ja, säg det.

2 kommentarer:

skogsmulle sa...

Känner igen det där.
Tyder på magkatarr.

Gå till doktorn!!!!!!

Anonym sa...

Jag vet inte vad det är jag har haft men jag har haft liknande i omgångar och borde nog gått till doktorn. Mått illa men inte kräkts, haft ont i magen, varit uppblåst i magen, varit dålig i magen... Inte kul alls/J