måndag 24 november 2008

mer snö

Hur är det, har ni överlevt det senaste dygnets snöstorm? Här har det snöat galet mycket (och gör fortfarande!), vi har nog mer än 50 cm nu skulle jag tro. Var lite orolig i natt om jag skulle kunna ta mig till jobbet men det gick bra - var nog faktiskt värre när jag skulle åka hem, till och med!

Väl hemma behövde vi skotta vår gång ut till den lilla gatan vi bor på, trots att Sven gjort det bara ett par timmar tidigare. Hannas pulka stod lutad mot vår bänk i går, men hade blåst omkull så vi fick sticka i snön med kvastskaftet och försöka lokalisera den under snömassorna. Sen passade vi på att skotta åt grannen tant Kerstin också, dagens goda gärning!

Nu ska jag ta en Alvedon eftersom jag har ont i hals, huvud och leder. Skulle tro att jag har feber också, men sånt tjafs har jag verkligen inte tid med!

Kvällens middag blir rester: creolskans söndagsgryta med ris.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!
Fast det är ju bättre att bli sjuk nu än bli det till jul.....
Kram/Svägerskan

Anonym sa...

tja, det ena utesluter ju inte det andra...