fredag 14 november 2008

Nytt extraknäck?

I morgon ska vi till Kopparberg igen. Sven ska på klassträff, ni vet en sån där som arrangeras av nåt smart företag. Det är flera årgångar som är inbjudna, bland annat Hannas kusin Camilla som är 5 år yngre än Sven. Festen ska vara på "Klacken", en restaurang en bit utanför byn.

I dag på eftermiddagen kom ett mail från festarrangören som meddelar att Klacken inte har fått utskänkningstillstånd för festen. Alltså med ett drygt dygns varsel. Man fattar att arrangörerna inte är helt nöjda med det beskedet. Festen ställs inte in, utan alla får ta med egen dryck. Till allas glädje, kan jag tro, eftersom det (som Camilla så riktigt påpekade) kommer att bli billigare. Problemet är väl bara att alla kanske inte hinner få veta det förrän Bolaget har stängt?

Så här ser jag min chans till extraknäck. Jag kanske skulle fylla bilen med öl och sprit och parkera lite lägligt utanför restaurangen i morgon kväll? Ambulerande bar, liksom. Och sen kan jag köra hem alla, mot en mindre ersättning förstås.

Bartender OCH taxichaffis, två av mina drömyrken!

2 kommentarer:

P sa...

Men herre guud, vilken smart idé!
Alla kommer tycka att Sven har värsta bästa frun!
Och tänk sen när ni åker hem, då är godset i bagageluckan bytt mot värsta största säcken stålar istället för öl, vin och sprit!

Anonym sa...

jepp, min plan i ett nötskal!