torsdag 6 november 2008

rapport från sjuklägret

Hanna är sjuk. I tisdags kväll hade hon 38.5, och både jag och Sven fick mild panik. Nä inte nu, jag kan inte vara hemma! Till slut enades jag om att han skulle vabba på onsdagen, så skulle jag ta de två sista dagarna i veckan (om det skulle behövas).

I går kväll hade hon fortfarande feber men var ändå relativt pigg. Men så vaknade hon i natt och var väldigt hes, hon kunde knappt prata. Hon ville att jag skulle sova i hennes säng. Jag tyckte att hon var väldigt täppt i näsan så jag skulle ge henne lite "näs-pysch" i mörkret. När jag pyschade vänster näsborre protesterade hon som om det gjorde ont, och sen såg jag hur något mörkt började forsa ut ur näsan. Näsblod.

Efter detta drama somnade vi och sov till kvart över nio i morse. Nu äter vi frukost och tittar på Bolibompa. Vi blir nog hemma i morgon också, skulle jag tro. Bara att gilla läget.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har ungefär samma läge här... Mild panik men det är bara att gilla läget som du skriver. A mår bättre men inte bra och idag blev L jätteledsen när jag lämnade och sa att hon ville vara hemma och var trött så vi får se hur läget är med henne sen. Bara inte hon blir sjuk också, då är det inte mild panik längre, då är det panik!!! /J

Jag är nästan som du sa...

vi kan iaf släppa den värsta vabb-paniken varannan vecka, för då börjar sven inte förrän tre på eftermiddagen. men tyvärr är det inte en sån vecka nu :(

Jenny sa...

I vanliga fall kan jag ha mina lektioner och sedan planera och arbeta in resterande tid på kvällar/nätter/helger då Jonas kan vara hemma på fm och jag tar resten av dagen men den här veckan är Jonas ute och reser så då går det inte. Han får dock ta mer VAB vid nästa tillfälle.

Anonym sa...

A som inte haft feber har nu 38 grader. Vill inte skriva några dumma ord men jag är inte glad. Hoppas nu bara att han inte håller på att bli sämre för då tycker jag att det är jättejobbigt. Jag vill INTE att han ska bli så dålig som han kan bli. /J

Jag är nästan som du sa...

asch då, jag håller tummarna!