torsdag 27 november 2008

Torsdagstankar

Veckan puttrar på och i morgon är det fredag igen. Sven och jag har knappt träffats sen i söndags kväll, när han kommer hem vid halv tolv sover jag djupt och är knappt kontaktbar och när jag går upp vid sex är han trött och vill bara sova vidare en stund till. Det viktigaste avhandlas via telefon och post-itlappar. Så det kanske inte är så konstigt om jag saknar honom?

Men i morgon är det fredag, och då kommer Hannas "hyskon", då blir det lite mer liv och rörelse i huset, inte bara jag och H som går och gnisslar mot varandra. Och i morgon kväll kanske jag rentav orkar hålla mig vaken tills Han kommer hem?

Till sist en hälsorapport: fortfarande halsont, men nu har även förkylningen brutit ut på allvar vilket innebär nysningar, snuva, hosta och öronont. Se där, livat värre med andra ord.

Inga kommentarer: