fredag 26 december 2008

as God is my witness

Jag lovar dyrt och heligt att idag var sista dagen vi åt julmat - för i år, åtminstone.
No more skinka, no more sill, no more lax. No more julmust. No more Aladdin (eller förresten, vi har visst en kvar, ska nog gömma den lite. Eller se till att den går åt i kväll så att vi är av med den).

Och om några dagar kan vi slänga ut granen och plocka undan alla tomtar. Då ska jag köpa mig en bukett krispiga tulpaner och fira att julen är över för den här gången. Vita, tror jag. Absolut inte röda.

4 kommentarer:

P sa...

Men hallå där! Inte än va!
I våran familj är vi sjuka å har inte ens börjat på julskinkan! Eller jo, vi tog en skiva var i går. Sillburkarna är oöppnade och de hemmagjorda köttbullarna åts upp på julafton.
Jag älskar julmat men känner ingen smak alls.
Julskinka eller sill= ingen skillnad.
Jag vill äta julmat å känna hur gott den smakar!

Jag är nästan som du sa...

Helt okej om ni vill dra ut lite på det, klart ni ska få jula klart! Men vi är rätt less nu...

P sa...

Just nu känns det som om skinkan kommer gå ut själv ur kylen om vi inte blir bättre snart. Det känns som att det pågått i en evighet. Jag är urless!

Jag är nästan som du sa...

ja, det är verkligen öken att vara sjuk på julen. Tur i oturen att det inte var vinterkräket, verkar ha drabbat många i jul! Vi är förskonade än så länge, men vår tur kommer väl...