lördag 20 december 2008

Det ser bra ut

Runt om på diverse bloggar läser jag om hur stressade alla känner sig inför julen.
Själv börjar jag känna av julefriden. Jag ligger nämligen rätt bra till i planeringen (om jag nu inte, vilket inte är helt omöjligt, har missat något avgörande). Julmaten handlade jag på väg hem från jobbet igår, sillen är inlagd, de flesta klappar inköpta (resten får vänta tills Sven får lön på måndag) och det som ännu inte är gjort finns väl förankrat uppe i hjärnkontoret.


  • göra köttbullar (inga mamma Scan på julafton, tack!) klart
  • baka bröd klart
  • städa nästan klart
  • stryka juldukar och julgransmatta klart, iaf mattan
  • göra en sorts julgodis till klart
  • handla lite saker som jag glömde / inte vill köpa pga att det är färskvaror (som frukt, tex) klart
  • handla några julklappar till klart
  • posta ett julkort till person som jag glömt men fick kort av
  • köpa julgran (hörnet där den ska stå är redo!) klart
  • klä julgran klart
  • bjuda in barnens mamma på julfrukost klart
  • kolla av med Masse och Görel inför julmiddagen klart
  • åka till Nyköping för att fira pappa som fyller på måndag - och hämta/lämna julklappar klart

  • Update måndag eftermiddag: ooops, bara det där med städningen och julgodiset kvar... inte mycket att skylla på nu, alltså. *suck* Men först ska jag steka pannkakor till fyra ungar.

Inga kommentarer: