fredag 12 december 2008

hemlängtan

Igår föreslog en vän att jag skulle ta med mig familjen och flytta hem till Hässelby igen. Det är drygt fyra år sen jag flyttade därifrån, och jag trivs väldigt bra här i Vallentuna, men hennes ord väckte något inom mig. Just nu är det inte möjligt, men när bonusbarnen är uppvuxna och utflugna kanske? Jag skulle gärna bo i Hässelby igen, det finns många trevliga bostadsområden där, skolorna är bra och det är lätt att ta sig till och från stan. Vem vet, en vacker dag kanske?

Och under tiden kan jag ju hänga på hemnet och dregla.

3 kommentarer:

P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
P sa...

:D

Anonym sa...

Jag tror att jag sällar mig till er lilla skara.
Det var något visst med H-by.
Saknar det jag med.
Kanske vi blir "nabor" hela bunten såsmåningom.

Häls. M