tisdag 23 december 2008

När mamma själv får välja

Den senaste tiden har tre olika åkommor florerat på dagis: huvudlöss, kräksjuka och svinkoppor. Vi har, peppar peppar, klarat oss mot alltihop - ända tills idag. Men om man nu måste välja mellan pest eller kolera (eller ovan nämnda varianter) så skulle i alla fall jag välja svinkoppor.

Och det är just det Hanna har fått. Runt mun och näsa. Men vi tvättar och smörjer med Microcid och tackar Gud att vi slipper kräksjukan så här till jul - eller löss, för den delen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det gäller att se livet från den ljusa sidan.

P sa...

E:s feber har ju äntligen släppt efter en hel vecka! Nu är M jätteförkyld och min hals gör så fruktansvärt ont och jag känner mig rättså överkörd av en ångvält.
Jag befarar det värsta men hoppas att det inte blir värre tills i morgon.

Jag är nästan som du sa...

P: åh, krya på er! Här är alla friska, förutom de där små utslagen, men jag vågar knappt skriva det, för då börjar vi väl kaskadvomera allihop... lagom till Kalle...
Go jul på er i alla fall!