tisdag 27 januari 2009

80

Idag har jag varit ledig från jobbet, vilket verkligen hör till ovanligheterna. Jag minns knappt när det hände sist. Anledningen var förstås att min kära svärmor Gullan fyller 80 idag, och vi har varit i Kopparberg för att fira henne. Vi åkte upp redan i går eftermiddag, och for hemåt igen vid tretiden idag.
Gullan blev grundligt uppvaktad med kaffe, tårta och blommor i parti och minut (vi fick låna ihop vaser för att det skulle räcka) och fick bland annat en hammock, precis som hon så hett har önskat sig. Vi hade ju köpt ett soffbord, men det visade sig att hon hade fått ett i julklapp av Svens syster.... fiasko! Men vi lämnar tillbaka det och ska köpa något annat istället - fortfarande oklart vad.
Hanna har lekt med sin kusin Wilma, vars bror Rasmus hade oturen att bryta benet i går... han ska vara gipsad 6 veckor, inte kul när man är 12 år och gillar att åka skidor :(
Nu är vi hemma och jag är helt slut efter att ha kört hela vägen hem non stop. Hanna är überpigg efter att ha sovit halva vägen. Ingen bra combo. Som tur är är det inte min tur att natta, så jag ska titta på "Bygglov" i lugn och ro och sen ta en välbehövlig dusch innan sängdax. I morgon är det jobb igen, och det känns sjukt konstigt att det är onsdag när man har varit iväg så här! Borde vara måndag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har jag tänkt rätt så är det Din födelsedag idag.

Så många grattis-kramar till Dig från mig o B.


Hurra Hurra Hurra!!!!!!!!

M

Anonym sa...

Tack!!