torsdag 15 januari 2009

barfota

Idag när jag åkte hem såg jag något jag konstigt nog aldrig har sett förut. Vid vägkanten stod en lastbil parkerad, och brevid den stod en kille på knä. Inget konstigt med det, tänkte jag, han har väl fått punka. Men sen fick jag se att han hade tagit av sig skorna. Och sen fick jag se att han satt på en matta typ orientalisk. Sen såg jag inget mer, för jag hade kört förbi.

Han satt alltså och bad. Så nu vet jag åt vilket håll Mecka ligger. I alla fall om man befinner sig på Hanstavägen mellan BK och Statoil-rondellen.

Är jag konstig om jag säger att jag tyckte det var en rolig upplevelse? Förmodligen.

3 kommentarer:

P sa...

Ja, en del tar rökpauser med skorna på, andra tar bönepauser med skorna av.

P sa...

Ja, en del tar rökpauser med skorna på, andra tar bönepauser med skorna av.

Anonym sa...

Jag tycker att det är en härlig vardagsbild av det mångkulturella Sverige som man nog sent glömmer! Mm