fredag 30 januari 2009

Fredag

Äntligen fredag... det har varit en lång vecka, mycket beroende pga vår resa till Kopparberg, vilket ställde alla rutiner på huvudet. Men nu är vi lediga ett par dagar, det känns skönt.
I kväll blir det lax, potatis och god sås med lilla familjen, är redan hungrig!

Nu sitter vi och tittar på Törnrosa, men Hanna tycker att hon behöver fler prinsessfilmer, det räcker ju inte bara med en! Askungen, Snövit och vilka finns det fler? Vi måste fråga storasyster, hon är prinsessexpert.

Till M&G: kortet kom idag, tack!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Finns "Heidi" också... som visserligen inte är en riktig prinsessa men nästan... En österrikisk folksaga tror jag.
Bl a Adrians favorit! Hon är så jättesnäll mot bl a Morfar och Morfar mot henne. Ska se om vi kan hitta den och fråga om Hanna får låna den ett tag. Det får hon säkert!

P sa...

Det finns ju Lilla sjöjungfrun Ariel, Skönheten och odjuret och Alladin. Alla de är med i E:s "Stora boken om prinsessor" och såklart de du nämde!

P sa...

Ett bra förslag!
Du, jag, Jenny 8/2 på Sthlm Furniture Fair? Vad sägs? Jag har 3biljetter!

Anonym sa...

I'm on! När??

Jag är nästan som du sa...

När det gäller prinsessorna: tack, men i Hannas ögon är det bara Ellinors ord som gäller här. Hon kan allt om prinsessor, enligt H. Tyvärr är hon i Spanien i flera veckor till. Din lillasyster saknar dig, Ellinor!

P sa...

Nästa söndag. 8/2

Anonym sa...

Ja vad kul! var? Jag hänger gärna med!!!

Anonym sa...

Ellinor saknar sin lilla syster oxa!!!! Mitt tips ar askungen, skonheten och odjuret aven pogahontas ar bra! Gillar min stavning :)