söndag 4 januari 2009

Helgen börjar lida mot sitt slut, men vi är lediga två dagar till. I morgon jobbar Sven eftermiddag/kväll men jag och Hanna har jullov till på onsdag.

Vi ska besöka doktorn i morgon och se vad vi kan göra åt Hannas elaka baciller i näsan, och vi har redan börjat ställa in oss på att hon kommer att få vara hemma den här veckan också. Som tur är är det grisvecka, så Sven och jag kan pussla så att ingen behöver vabba.

Bullarna blev himmelska, kan jag meddela, och vi har just smockat i oss alldeles för många och sköljt ner dem med hallonsaft. Som väntat var Hanna en naturbegåvning när det gäller att snurra bullar, vilket hon kommenterade med ett lugnt "men mamma, jag kan ju allting vet du väl!"

3 kommentarer:

Jenny sa...

Brukar man inte få penecillin när man har svinkoppor i ansiktet? /Jenny

Jenny sa...

penicillin stavas det visst.. /Jenny

Jag är nästan som du sa...

det vet jag inte, däremot vet jag att man kan få antibiotisk salva, alltså med penicillin i. Men de uppmanar att prova med microcid först, som innehåller väteperoxid och som är uttorkande, eftersom de har haft problem med resistenta svinkoppor pga för mycket antibiotikakräm.
Vi får se vad vi kan få i morgon. Helt klart behövs antibiotika i någon form.