torsdag 8 januari 2009

Men sluta nån gång då, människa!

Jag har en fråga. Hur gör man om man inte kan sluta äta? Så här efter jul, när det är kallt och mörkt, vill jag bara äta. Hela tiden. Allt, fast helst socker och annat onyttigt.
Sen jag slutade jobba för mindre än 4 timmar sen har jag ätit en påse bilar, en skål vaniljglass med o'boypulver (i brist på chokladglass), en vaniljbulle, en skål havregrynsgröt och en macka med ost och skinka. Ändå skulle jag lätt kunna trycka i mig ännu mer.

Så här kan vi ju inte ha det. Så från och med nu blir det skärpning. Jag lovar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag föreslå en påse gotländska morötter!

P sa...

Men alltså jag är likadan den här veckan! I går kväll sent gick jag bärsärk här hemma efter nåt att äta på. Men det var tomt överallt. Inga kakor, inga bullar, inget gott i kylen (jag är säker på det eftersom jag tittade kanske 85 gånger väldigt noga)inga kex, inget. INGET!!!
Tillslut, efter 86:e titten i kylen fick jag lov att öppna burken med rödbetssallad. Jag hetsåt 3 skedar sen var jag nöjd!
Galet eller hur! Jag som aldrig brukar stå å hänga i kylen. Det kanske är kylan, ute alltså. Man känner liksom att man måste äta upp sig för at inte frysa ihjäl ;)