måndag 19 januari 2009

Snickarplaner

Som jag skrivit tidigare ahr vi planer på att byta rum med Hanna. Vår säng skulle få plats mot fönsterväggen, med en smal gång på varje sida, och mer plats än så behövs ju inte om man är vuxen. Problemet är bara att det under fönstret sitter ett gammalt el-element som i så fall skulle hamna precis bakom huvudet på Sven.

Min plan är att bygga en förlängd fönsterbänk / elementskydd som löper längs hela kortväggen och som också skulle funka som en slags sänggavel. Fattar ni hur jag menar?

Så nu utlyser jag ett pris till den som kan göra en smart, lättfattlig ritning. Priset blir att man får komma hit och snickra ihop alltihopa! Självklart får man ett hedersomnämnande här på bloggen också, kanske till och med bild!

4 kommentarer:

P sa...

Jag började precis att spåna i mitt lilla huvud men så såg jag vad man skulle vinna. Det är nog bäst att jag låter bli att spåna på den idén, eller iaf inte avslöjar den för dig/er om jag kommer på nåt smart.
Jag tror det är bäst för alla ;)

Jag är nästan som du sa...

asch då...
*mutter*
måste erkänna att den nog redan är färdigkonstruerad i mitt huvud, men vi har några grejer som står före på listan. En vägg att bygga, en trappa att måla, ett kök att fixa i ordning.
Så nån gång nästa decennium kanske?? Typ lagom till H ska flytta hemifrån??

P sa...

AHAAAA! Jäkla fuskis! Du försökte bara mjölka att nån skulle snickra åt dig!
Fy vad låååååågt!!! ;)

Anonym sa...

Är det någon mer än jag som tror att hon menar "käre lille Snickebo" alias Byggare Bob alias Morfar? Mm