måndag 9 februari 2009

Jobbigt

Eftersom Sven och Erik skulle ut på äventyr åt vi middag redan klockan fyra idag. Nästan två timmar tidigare än vanligt. Detta har förkjutit min dygnsrytm nåt grymt, det känns som att klockan är bra mycket mer än bara sju. Jobbigt, sånt där.

Hanna har varit hemma med Sven idag eftersom dagis är stängt för planering, men just nu ser det tyvärr ut som att det blir vabb för mig i morgon. Hon har lite feber, är snorig och hostar. Vi avvaktar till morgonen och kollar läget.

Mot alla odds hade jag faktiskt tappat några hekto den här veckan. Det har jag snabbt rått bot på genom att äta marängsviss nu på kvällen. Man vill ju inte tackla av.

5 kommentarer:

P sa...

Nä, ska man vara tomte det här året oxå så måste man ju ligga i. Vem har sett en smal tomte liksom ;) ??!!

P sa...

För säkerhetsskull tryckte jag i mig några Dumlekolor hemma på lunchan.

P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
P sa...

Det var jag som skrev dubbelt.

Anonym sa...

Men Agneta, nu får du väl ta dig i kragen! Marängsviss!!! Det får man inte ha några ingredienser till hemma! Har du ingen karaktär? Det är inte nyttigt varken för barn eller vuxna Ryter den ömma Modern!