lördag 14 februari 2009

simultankapacitet

Om ni tittar i högerspalten ser ni att jag håller på med inte en, inte två utan tre böcker - samtidigt. Ja, så kan det gå. Jag började med "Sista sommaren" (som ärligt talat inte är någon höjdare) men så glömde jag den på jobbet en helg, samtidigt som min mamma kom hit med "Marley". Och häromdagen lånade jag "Scar tissue". Jag läser några sidor här, några sidor där, men mest i "Marley och jag" som är en dråplig berättelse om en lätt ostyrig labradorvalp.

Jag tror att jag gör så att jag koncentrerar mig på hundboken tills den är klar. Sen blir det nog lite red hot Kiedis, om inte annat så för att den snart (om fyra veckor) ska tillbaka till biblo.

För övrigt kan jag upplysa om att jag höll på att amputera lillfingret tidigare i kväll när jag skar fläskfilé med globalkniven. Tur att man har gått första hjälpen-kurs.

Update söndag kväll: nu är Marley slutläst, och jag grinade som en tok. Rekommenderas alla djurvänner!

Inga kommentarer: