onsdag 4 februari 2009

snygg-onsdag

I morse när jag såg mig i spegeln såg jag - en häpen älg med grisögon. Jag var helt svullen i ansiktet, inte bara runt ögonen utan överläppen stod nästan rakt ut. Först trodde jag att jag hade fått en stroke, men sen insåg jag att det måste vara någon allergisk reaktion. Jag hade dessutom klåda lite här och var, bland annat i handflatorna som var röda och stickiga. Vet fortfarande inte vad det var som utlöste det här, men har två teorier: antingen duschtvålen (har använt en som jag inte provat på ett tag) eller Start-müsli med nötter som jag åt i går kväll. Har aldrig reagerat så här förut, och absolut aldrig efter att ha ätit nötter.

Jag åkte till apoteket under dagen och köpte allergitabletter, typiskt att jag inte tänkte på det i morse, jag har ju sånt hemma ju!

Om jag ser likadan ut i morgon stannar jag hemma och ringer till doktorn.

Det blev visst några dagars bloggpaus, men nu är jag tillbaka!

1 kommentar:

P sa...

Men oj! Fy vad otäckt och hu så hemsk syn att se sig själv sådär konstig!
Hoppas att det lagt sig lite under dagen och jag tycker absolut att du ska gå till läkarn om det händer igen.
Krya!