söndag 1 mars 2009

första mars!

Idag är det vår - tja, vi har åtminstone gått in i den första vårmånaden. Vi har haft en fantastiskt fin vinterdag, med sol och fågelkvitter, men temperaturen lämnar fortfarande en del att önska...
Det är också sista dagen på ett skönt sportlov, i morgon återvänder vi till jobb, skola och dagis. Dags igen för väckarklockor, tider att passa, lektioner att hålla, mail att läsa och besvara, möten att gå på, samtal att ringa - men inte än, jag har fortfarande några timmar kvar innan jag blir fröken igen.

Idag har det jobbats i badrummet, min pappa och bror Björn har varit här. Nu är allt kakel borta, golvet är borta, alla gamla gipsskivor borta. På plats finns nya våtrumsgipsskivor och det är förberett för el till taklampa (fanns ej innan) och handdukstork. Vi ska måla taket och göra klart för golvläggaren som kommer om en dryg vecka, och sen återstår bara det roliga: att välja kakel och övrig inredning! Jag suktar efter kakel i formatet 20x33 cm, gärna matt, det skulle nog kunna bli bra. Vi har nog också bestämt oss för att byta ut toalettstolen, det känns fräschast så även om det inte är något fel på den gamla. Och ja visst ja, det där med rören måste vi också fixa. Och ungefär tusen andra saker. Men vi är på god väg att få ett superfint nytt badrum, det är vi otroligt glada för!

Tyvärr är badrummet för litet för att man ska kunna ta bra bilder, min kamera har ingen vidvinkel, men jag ska ändå göra ett försök. En annan dag. Nu ska jag krypa till sängs med Anthony Kiedis och hålla tummarna för att min släng av foglossning (?? känns så i alla fall) ska gå över till i morgon.

2 kommentarer:

Masse sa...

Vi får väl hålla oss till helgen med att se hur det blir... :-)

P sa...

Vad ni har kämpat på!! Och vad kul att få välja kakel och ny snygg toastol!
Jag är nästan lite avis faktiskt. Jag vill oxå ha nåt projekt att hålla på med.
Men vi har ju så nytt och det känns lite onödigtt att t.ex renovera badrummet bara för att, liksom....