onsdag 18 mars 2009

Lort-unge

Idag när jag kom till dagis var alla barn ute och lekte. Hela gården var minst sagt lerig, och när jag lyckats lokalisera Hanna (under en trappa, de lekte kurragömma) var hon täckt av lera från topp till tå. En stor lerklick på näsan hade hon också.
Det blev till att skala av alla sandiga/leriga kläder, byta ut gummistövlar mot de vanliga kängorna, sätta på jackan (tack och lov att den hängde där och var ren!) och baxa in alltihop i bilen. Hemma fick jag slänga kläderna i tvättmaskinen och ungen i badkaret för rengöring.

Nu är allt rent och fint igen (inkl. unge) och redo för en ny geggig dagisdag!

Dålig tajming bara att jag hade mina sprillans nya vita vårskor....

2 kommentarer:

P sa...

Men de var fina först :)

Jag är nästan som du sa...

jepp.. de är faktiskt fortfarande fina, men det krävde lite passning om man säger så...