torsdag 5 mars 2009

sova

Hanna har kommit in i en skön dygnsrytm nu. Hon somnar runt åtta varje kväll, efter en saga eller två, och sover till sju på morgonen. Skönt för mig, men lite trist för Sven som kommer hem runt tolv och gärna vill sova till åtta på morgonen :(

I morse vaknade hon när jag gick upp runt halv sju, men låg kvar och myste hos pappa, och sen när jag duschat och klätt på mig följde hon med mig ner och åt en banan i väntan på att pappa skulle komma ner.

I kväll var hon trött efter att ha gymnastik på dagis, då hinner de nämligen inte ha någon vila. Dessutom följde Stor-Elin med hem och de lekte intensivt några timmar till. Efter middag och lite Bolibompa ville hon gå och sova, och hon somnade efter bara några minuters lyssning på Karlsson-skivan. Lilla älsklingen!

2 kommentarer:

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Halv sju eller sju är helt okej att gå upp tycker jag. Helst sju... Våra små gillar dock att gå upp mycket tidigare som du vet så hälsa du Sven det. Tänk om Hanna gjorde som A, gick upp vid halv fem eller fem. Då är det inte så skoj kan jag berätta./ J