fredag 10 april 2009

Duktig!

Idag har jag gjort något som länge stått på min att-göra-lista: medan Sven bytte däck på bilen passade jag på att rensa i vårt uteförråd. I vanliga fall upptas större delen av golvet av en trave med åtta däck, men nu var det tillfälligt tomt. Jag fyllde två säckar med skräp, och kollade in några kartonger som kan slängas som de är - en var full med gamla handdukar och kuddar: hur tänkte vi där? "Vi ställer den i förrådet så länge". Hmm, fräscha kuddar efter fyra år i ett fuktigt kallt förråd - NOT! Jag kan också meddela att det inte lider någon brist på ytterkrukor i vårt förråd, tyvärr är väl alla inte så där jätteroliga, men de får stå kvar tills vidare.

Nu är utemöblerna framme men de lider av akut målningsbehov. Vi suktar efter en vit möbelgrupp men fördelen med den grupp vi har är att den är liten nog att gå in i förrådet - så vi kanske ska måla den vit?

I övrigt har vi hedrat Jesus på korset genom att dammsuga och våttorka bilen invändigt, köpa kogödsel, äta på Donken samt fika på RC i Sigtuna. Halleluja.

1 kommentar:

P sa...

Det är så otroligt skönt när man äntligen gjort nåt som man borde ha gjort för 100 år sedan.
Bra jobbat :D