tisdag 14 april 2009

krokodiler och annat läskigt

Min första arbetsdag efter lovet avbröts i förtid för att åka hem och avlösa Sven. Hanna är inte frisk än. I går var hon feberfri, men på kvällen var hon varm igen. Hon somnade tidigt, men vaknade efter två timmar och g a l l s k r e k av skräck! Sängen och hon var genomvåta av svett, och hon var panikslagen. Jag tog snabbt av mig kläderna och bar in henne i min säng och la mig där med henne. Det tog en stund och sen sov hon igen, men oroligt.
Jag läste ut min bok och försökte sova jag med, men hon vaknade hela tiden och var ledsen. Till sist, vid halv tolv, skrek hon igen, så då gick vi upp och kissade och drack vatten, så att vi skulle vakna ordentligt. Sen satte vi oss på sängkanten och pratade. Hon berättade att det var en krokodil som hade bitit henne, och ett farligt lejon. Sen ville hon prata om något annat, så då pratade vi om när grannbarnen Alice och Elsa kom och lekte hos oss.
Sen kom Sven upp och skulle lägga sig, och då ville Hanna att han skulle sova i hennes säng tillsammans med henne. Inte mig emot :) Vi sov allihop, jag i ensamt majestät i vår säng, fram tills det var dags för mig att gå upp - då vaknade även Hanna och ville gå upp.
Nu är hon lite varm, men det kan bero på att hon är trött. Vi tittar på Peter Pan och kanske blir det en tupplur i soffan snart, det skulle nog vara bra för oss båda... Vi avvaktar och ser hur hon mår i morgon. det är fördelen med grisvecka, att vi kan gå om varann lite och ingen behöver ta ut en hel vabb-dag.

Update en stund senare: oooups, hon har visst somnat... lilla hjärtat!
Update #2: det blev en tvåtimmars.... skönt!!

Inga kommentarer: