måndag 13 april 2009

en annandag

Snart är påsken (och det sköna lovet!) slut, och vi börjar ladda för att återgå till vardagen. Tyvärr har Hanna varit sjuk, men idag är hon feberfri om än lite snorig. Vi får se hur det blir med dagis för henne i morgon.

På påskafton åkte vi till mormor och morfar i Nyköping. På vägen gjorde vi två stopp: ett i Högdalen för att hämta morbror Masse och ett i Trosa för att hämta upp en påskpresent till Mm och Mf (övernattning med fyra-rättersmiddag och frukostbuffé på Bomans). Sen åkte vi den vackra kustvägen till Nyköping, där vi fick träffa min nya svägerska Anna och beskåda det nya huset som hon och min bror Björn just flyttat in i - byggt typ förra året, så gissa????
Sen blev det sedvanlig påskmiddag hos mina föräldrar och vi åt så att magarna stod i fyra hörn! Tråkigt bara att Hanna var hängig och febrig, det blev en tidig kväll för henne...

I går kom vi hem på eftermiddagen och då blev det soffan med sjuklingen under större delen av dagen. Film och lite fika.

Idag ska jag köra ut lite kogödsel i rabatterna och köra bort syrenbuskarna till majbrasan. Sen blir det nog en tur till Kista för annandagspåskmiddag, kanske...

6 kommentarer:

NoMoreTears sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jag är nästan som du sa...

hej Julia,
läs gärna min kommentar på Amandas blogg.
Kram!

Jag är nästan som du sa...

hej igen Julia.
Nu har jag funderat hela natten och hela dagen och jag har bestämt mig för att ta bort din kommentar. Jag förstår att du är arg, men det här är inte rätt ställe att ta upp det på. Det är många som blir ledsna och oroliga när de läser det du skriver. Jag tror egentligen inte heller att det är mig du är arg på? Det är bättre att vi får träffas så kan vi prata om saken.
Hoppas du förstår.
Kram Agneta

Charlie Chaplin sa...

MEN HON A ÄR INTE BÄTTRE ÄN VÄRLDENS BÄSTA ANNIKA !!

NoMoreTears sa...

Agneta, jag blir arg på dig när du skriver så som du gör, du förstår inte vilka konsekvenser det innefattar ! Visst radera min komentar lixom shiit samma, men du måste förstå-.- Pappa brås på dig !!

Jag är nästan som du sa...

vad är det du blir arg på? Att jag skriver att jag har träffat Anna? Men det är ju verkligheten. Jag har däremot aldrig skrivit att hon är bättre än er mamma, för det tycker jag inte.
Jag tog bort din kommentar för att jag inte kan acceptera att någon skriver såna saker i min blogg. Du skriver vad du vill i din blogg, så sköter jag min. Okej? Har du synpunkter är du välkommen att ringa mig.