söndag 3 maj 2009

deprimerande läsning

Jag köper gärna pocketböcker som jag plöjer på ett par kvällar, det gillar jag. Ofta ganska lättsam läsning, feel-good ska det vara, nåt annat orkar jag inte med just nu. Nåt att rensa skallen med innan det är dags att sova.
Men nu - vad har hänt? Inte en enda bra bok i pockethyllorna, bara deprimerande titlar som "14 år och till salu" och "Snälla pappa, nej!" Inte så svårt att lista ut vad de böckerna handlar om...
Nä, de må vara bra och välskrivna och viktiga inlägg i debatten , men för mig går de bort. Just nu i alla fall.
Så då får man återupptäcka gamla favoriter, se högerspalten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Boktips: Guernseys litteratur- och potatisskalspajs sällskap

Anonym sa...

Vad lustigt! Jag kände precis samma sak i lördags när jag var i Kista och stod framför Nyheter och Bestseller listorna. Jag orkar helt enkelt inte läsa deprimerande eller för sorgliga böcker, inte heller för avancerade. Jag vill läsa lättlästa böcker som jag mår bra av, gärna där alla blir lyckliga på slutet och sedan fortsätter att leva lyckliga i alla sina dagar... /J

Anonym sa...

mer boktips...?
Brustna hjärtans cafe
Nyckeln till sanning, ...mod, ...ljuset

och så vidare