torsdag 18 juni 2009

ojojoj

idag har vi verkligen storstädat, och tvingat killarna att hjälpa till, vilket nog tog mer energi än om vi gjort allt själva :) Packningen är i princip klar, bara lite sista-minuten-grejer i morgon.
Men ändå känner jag mig sjukt stressad, har tusen saker kvar att göra känns det som. Prata med Ellinor som blir kvar hemma, prata med grannen, vattna alla blommor, packa ner laddare till mobilen kom jag just på, packa spf, stresstorka lite tvätt, leta reda på mina favvo-flipflops (i den fåfänga förhoppningen att vi kanske får i alla fall en dag på stranden), packa lite mat som kan vara bra att ha, typ o'boy, tepåsar, kaffe, flingor, osv osv osv!

Men samtidigt inser jag ju att vi faktiskt inte ska åka till nån gudsförgäten håla, vi kommer att vara i kära gamla Sverige och allt vi behöver kan vi köpa lika lätt som här hemma.

Nä, vad sitter jag här för?

4 kommentarer:

P sa...

Men visst är det ett märkligt beteende! Man ska packa både det ena och det andra som om, precis som du skriver, man ska till världens ände!
Som om att man glömde flaskan med balsam hemma skulle vara nån sorts katastrof.
Det finns faktiskt affärer lite var stans som säljer sånt hela dagarna!
Jag har slutat att packa som en galning, det jag inte har med mig köper jag på plats!

a sa...

ja, jag har hört att de har affärer även i skåne :) Det är ju lite skillnad om man ska utomlands, men även där tvättar de håret, har jag märkt!

P sa...

Ja, och säljer 5- pack med strumpor, tandborstar, handdukar osv osv. Konstigt! De verkar behöva samma saker som oss i det dära utlandet!

P sa...

Hallå! Är det nån där??!! Jag är alldeles ensam här!