lördag 11 juli 2009

0 knop

Idag har vi inte fått något gjort. jag har inte ens varit utanför dörren, förutom nån vända på altan eller så.

Innan vi åkte hem från Nyköping igår gjorde Hanna illa sina armar. Hon blev lyft i armarna och fick ont i handlederna, så att hon inte vill använda armarna och klagar över smärta. Det har hänt förut, men bara med en arm, och vi har varit inne på akuten flera vändor. Varje gång har de röntgat och inte hittat något, och det har gått över av sig själv efter en dag eller två. Därför har vi inte åkt in den här gången, utan dagen har tillbringats i soffan framför den ena filmen efter den andra. Armarna är bättre men hon vill ännu inte använda dem. Hoppas det blir bättre, för på måndag ska vi på simskola!

Just nu skulle jag gärna snöra på mig ett par springskor och ta en rask promenad - frisk luft och lite puls har varit en bristvara idag. Men det får bli en annan dag.

Update: jo just det. jag har lagat spagetti och köttfärssås och hängt en tvätt. okej, 1 knop då!

2 kommentarer:

p sa...

Fast det är väl det som är det sköna med att va ledig! Man gör så många knop man vill.
I dag blev det 1, i morgon kanske det blir det dubbla!

Jag är nästan som du sa...

jepp, i morgon är en annan dag, då ska jag tvätta lakan, klippa gräs, städa trädgård och kanske rent av skura badrum!