onsdag 29 juli 2009

lazy days

Hanna och jag fördriver dagarna på tu man hand den här veckan. Vädret är sådär, inget badväder direkt, annars skulle vi gärna åka och bada och dyka lite. Inga kompisar är hemma, så vi är hänvisade till varandra 100 % - och det börjar märkas. Ibland ryker vi ihop och blir osams, men oftast är det jag som tröttnar på att vara Barbieprinsen, eller leka att jag är Stinky (från Mumindalen) medan Hanna är Ariel.

Men ibland får vi en liten paus från varandra, som när jag tränar och Hanna är på barnpassningen. Eller som häromdan när vi var på Ikea och hon absolut ville vara i deras provisoriska barnrum (de bygger om big time). Sånt är skönt för oss båda, och jag är så glad att hon inte har några som helst problem med att bli lämnad till främlingar.

Idag funderar jag på om vi inte i alla fall ska ta oss till badet i alla fall? Det är lite disigt och när vi gick upp för en stund sen var det bara 15 grader. Vi får se efter frukost. Och i eftermiddag ska vi träffa Sven nånstans för att växla till oss en trave pund till vår resa. Så fördriver vi ännu en dag, och ikväll är det min tur att inte natta :)

Update: knappt hann jag skriva klart inlägget förrän morbror Björne dök upp för en kopp kaffe och en macka. "Tur för oss att vi får lite sällskap" sa Hanna - så det är inte bara jag som är uttråkad....

1 kommentar:

Morbror B sa...

Tack för kaffet!!!