fredag 24 juli 2009

telefonterror

Det senaste halvåret eller så har jag med jämna mellanrum blivit uppringd av personer som först vill tacka mig för att jag har varit med i en undersökning, och sen vill erbjuda mig det ena eller det andra.

Nyss ringde en kille som först tackade blablabla, och när jag ifrågasatte vilken undersökning det var och när jag hade deltagit i den kunde han inte riktigt svara. Sen ville han skicka en massa nummer av "Laga lätt" till mig för bara 49:-. Jag tackade nej och bad honom dessutom att plocka bort mig från deras listor så att ingen ringer mer.

"Laga lätt"? Jag har aldrig i hela mitt liv köpt en matlagningstidning och jag är inte sugen på att börja med det nu heller.

Jag hatar telefonsäljare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, dom är FÖR envisa! Jag är j--ligt kort och säger att jag är inte intresserad, även när de ringer från Y-front och vill tala med Pa. Du känner väl Häxan Surtant? Det är din Mamma!!!

Anonym sa...

lösningen heter NIX-telefoni.

P sa...

Just det! Nix var ordet!