lördag 12 september 2009

Biltankar

I och med att jag byter jobb så kommer jag att ha ca fem km till jobbet, istället för som nu 32 km. Lite skillnad. Jag kan åka buss eller cykla till jobbet, och vi kan klara oss med en bil.
Vår plan är att sälja båda våra bilar (en Opel Zafira -04 och en Seat Ibiza -08) och köpa något mitt emellan. En bil som rymmer tre passagerare därbak, varav en i bilbarnstol, gärna en rymlig kombi. Och så vill vi gärna att det ska vara en miljöbil, och jag blir glad om den har dragkrok.

Så vad säger ni? Förslag?? En Saab står nog högt på listan tror jag... Jag vet ännu inte när jag kan få sluta/börja, så vi tänker ägna lite tid åt att se oss omkring och ta reda på vad vi vill ha, och vi kommer också att sitta ner i båten och vänta lugnt på att rätt bil dyker upp.

Men fatta vad mycket pengar vi kommer att spara när vi bara har en bil!

1 kommentar:

P sa...

Åkej, jag röstar helt klart för Saab.
Eller förlåt mig, Koenigsegg menar jag ju ;)