onsdag 21 oktober 2009

Avknoppning

Det artar sig. Idag blev jag avtackad från skolans ledningsgrupp. Jag har själv begärt att få bli frikopplad från mitt uppdrag som arbetslagsledare och därmed min plats i ledningsgruppen. Det betyder att jag kommer att ha mer tid att slutföra mitt arbete i barngruppen efter lovet - har bland annat 15 utvecklingssamtal att förbereda och genomföra - och det känns bra.
Efter lovet går det hem information till föräldrar och barn om att jag slutar, och jag ska också besöka mina gamla elever i år fyra och berätta för dem. Det är nästan det som känns tuffast. När jag sa adjö till klassen i våras var vi färdiga med varandra, men jag visste ju att både de och jag skulle vara kvar på skolan och ses igen dagligen i några år till, så det kändes inte så jobbigt, men nu blir det så .... definitivt.

Inga kommentarer: