onsdag 14 oktober 2009

cocooning

Det är höst på gränsen till vinter (snö i morse, nu sol och storm), och jag vill bara boa. Mina tankar rör sig inte bara kring te, tända ljus och soffmys utan även kring nya väggar, tapeter och andra lite större projekt.

Intresset för heminredningstidningar har tagit fart igen efter sommarens svacka, och jag har as we speak ett rykande färskt nummer av nya "Drömhem & trädgård" brevid mig - väntar bara på att teet ska svalna till drickbar tempertatur, sen blir det soffläge och myyys.

Update: nu har jag promenerat till dagis, hämtat Hanna, plockat nypon på vägen hem, gjort en nyponkrans att hänga på dörren och har en mördeg i kylen i väntan på småkaksbak. Kreativiteten flödar :)

Update II: jorå, jag fattar att kreativiteten beror på att jag legat på sofflocket i flera dagar, men tro mig, den fick sitt pris - nu är jag det där kallsvettiga asplövet igen. Blir hemma i morgon också. Men kakorna blev goda!

Inga kommentarer: