torsdag 8 oktober 2009

träffad

"Låt ingen stjäla din glädje" uppmanar Hannah Graaf på sin blogg idag. Och jag känner att hon vänder sig direkt till mig. Jag omges av energitjuvar och negativa krafter varje dag nuförtiden, och det håller sakta men säkert på att sänka mig. De har tagit bort glädjen med att gå till jobbet och fått mig att tvivla på min egen kompetens.

Men som tur är har jag mina flytbojar, mina kajplatser i tillvaron, de som lyfter upp mig och peppar när det behövs. De som talar om för mig att jag gör ett bra jobb och att jag inte ska låta mig luras till något annat. Det är dem jag kommer att sakna när jag byter jobb.

6 kommentarer:

P sa...

Och de är väl de som är de riktiga arbetskamraterna, eller hur!?
De andra har inget liv.

P sa...

Jag hejar på dig!!!!!
HEJA HEJA HEJA!!!

Jag är nästan som du sa...

Ja visst är det så - tyvärr är det inte dem jag jobbar närmast, men de betyder oerhört mycket för mig just nu!

Masse sa...

Du ÄR bäst!

Anonym sa...

Det är dom som är avundsjuka som försöker sänka dig tror jag. Du är ju "bust i vurlden!" och vår favoritdotter, glöm inte det! Kramar Ma o Pa

Lena sa...

Trist att du har det onödigt kämpigt på jobbet:-( När byter du då?
Du fixar den här sista tiden!
Kram Lena