söndag 8 november 2009

Dilemma

Jag sitter här och känner efter. Om jag är frisk nog i magen att gå till jobbet i morgon. Försökte nyligen äta lite, och nu bullrar det och lever om på ett synnerligen oroväckande sätt.

Man brukar ju ha som tumregel för barn att de ska vara hemma 24 (48?) timmar efter sista magsjukan, och om det gäller även för personal så ska jag definitivt stanna hemma. Men å andra sidan så kan jag sköta min handhygien, kommer inte att ha fysisk närkontakt med någon, och viktigast av allt: jag får en söt liten praoelev i morgon som jag vill ta hand om.

Klockan är snart elva på kvällen och jag förlikar mig med att jag helt enkelt får avvakta till i morgon bitti.

Så säger vi. Fortsättning följer.

Update måndag morgon: nä, stannar hemma. Inte frisk än.

Inga kommentarer: