söndag 15 november 2009

Filmtajm

Ibland är man glad att man är lite förutseende. Att man är en sån som gärna hamstrar bra-att-ha-saker i skåp och lådor.

Läget är så här: idag var vi bjudna på 40-årskalas - vår kompis Sanna firar stort med alla vänner, och vi har köpt en stor härlig sjal som hon kan ha att svepa in sig i i vinter (de har ofta ganska kallt i sitt hus...).
Hanna har sett fram emot att få gå på fest och har sedan länge bestämt vad hon ska ha på sig (Snövit-klänningen, såklart). Men idag vaknade hon med feber igen (38.3 för en stund sen), och ganska snart insåg vi att planen (att ge henne lite alvedon och gå på kalas en stund) inte skulle funka.
Som tur är förstod hon själv att hon inte skulle orka, så vi är hemma, hon och jag (jag är väl inte helt frisk själv, om sanningen ska fram) medan övriga familjen klädde sig gå-borts-fina och åkte. Men besvikelsen var stor!! Det var då jag mindes att jag hade en Barbie-film i en påse i min garderob, sparad till jul eller annat lämpligt tillfälle. Gissa om lilla sjuklingen blev överlycklig! Så nu dricker vi varm choklad, äter bullar och ser på "Barbie och Svansjön".
Slutet gott allting gott.
Det blir vabb i morgon igen.

2 kommentarer:

Lena sa...

Bra tajming:-)

P sa...

Svansjön är bra, klart över förväntan! E har den och den går då& då varm här hemma. Idag tex!
Jag funtar på att köpa de andra två, Rapunzel och Nötknäpparen.
Svansjön har ju trots allt lite innehåll kan jag tycka, och musiken är ju lite fin.