söndag 29 november 2009

nästan där

Jag gjorde det - nästan i alla fall.

Igår kväll hade jag adventsångest. Grannarnas hus var pyntade och fina, men hemma hos oss var det mörkt och kallt. Men jag o r k a d e inte börja röja, vi hade just kommit hem från Görels 50-årsfest och alla var trötta. Hela natten (nåja) var jag sömnlös och låg och tänkte på att våra barn kommer att få skador för livet eftersom de inte får uppleva en mysig adventsfrukost i år.

Men jag gjorde det. Jag gick upp i ottan (nåja igen), röjde bort alla högar på köksbordet, bytte duk, klämde ner fyra röda ljus i adventsljusstaken, ställde en julstjärna i fönstret, öppnade en påse Pågens saffransgifflar och en ask Annas pepparkakor, satte på en julskiva och VIPS så blev det julstämning!

Nu återstår bara resten av huset. Kartongerna med adventsstjärnor och ljusstakar står fortfarande kvar på vinden, men snart så...

Det blir nog jul här med, ska ni se.

Inga kommentarer: