onsdag 25 november 2009

på tredje dagen

Nu har jag jobbat i tre dagar på mitt nya jobb, och sakta men säkert börjar bitarna falla på plats. Jobbet med barnen kan jag, det är inte det svåra, utan det är alla rutiner som tar tid att lära sig. Hur gör vi när vi ska gå och äta? När vi ska ut? Var finns materialet? Vem ska jag fråga om vad? Hur funkar allt????

Jag är aptrött på kvällarna, men nu börjar det vända - jag vet vad alla barn heter, bara det är en stor fördel som underlättar enormt. Jag har träffat flera föräldrar, och börjar få kläm på vilken personal som är vem. Ett problem är att jag har fått klara direktiv att kliva in och ta över ansvaret, men hon som har skött ruljangsen hittills vill inte riktigt släppa taget än... trots att hon har fått samma direktiv, alltså att lämna över till mig.

Lite att bita i, alltså. Lägg dessutom till en handfull riktigt stökiga killar, så har ni min nya tillvaro i ett nötskal.

Inga kommentarer: