lördag 26 december 2009

Koma

Idag har vi varit riktigt lata. Innan vi ens satt oss vid frukostbordet blev vi inbjudna till förmiddagsfika hos Stor-Elins familj. När vi fikat klart lämnade vi Hanna där och åkte iväg för lite julklappsshopping - ja, vi har ju fortfarande kvar att ge klappar till bonusbarnen, som kommer på onsdag.
Efter hemkomst och hämtning av Hanna åt vi lite mat (nej, inte julmat. Pasta med svamp- och skinksås) och sen somnade vi allihop. Det känns som att vi inte riktigt har vaknat än, och snart är det dags för sängen.... en riktigt lat, härlig dag alltså!

Planerna för de närmaste dagarna innefattar ev. Ikeabesök, en sväng in till stan för besök på Bemz-butiken där vi ska beställa ny klädsel till vår soffa, samt ommålning av köket. Rapport följer.

2 kommentarer:

P sa...

Åh vad ni verkar ha haft det skönt. T.om alldeles underbart!
I nuläget skulle jag kunna betala nästan hur mycket som helst för att få en dag som din.
jag är så trött att jag mår illa, det känns precis som att jag kommer att kräkas vilken sekund som helst. och det har jag VERKLIGEN inte tid med!

Jag är nästan som du sa...

Ja, jag är inte avundsjuk på er... men snart kan ni väl unna er lite ledigt, när flytten är klar. Och SÄG TILL om ni vill ha hjälp!!! Jag menar det!